Skip to content Skip to footer

יקר יותר מזהב? כל מה שתצטרכו לדעת על הממיר הקטליטי

מה הוא הממיר ומהו תפקידו?

ממיר קטליטי הוא חלק ממערכת הפליטה של הרכב ותפקידו העיקרי הוא לספוג ולהפחית משמעותית את הפיח שנוצר בתא הבעירה של המנוע. בשנים האחרונות עוסקים סביב נושא זיהום האוויר ושמירה על כדור הארץ ולכן נקבע בחוק כי כל כלי רכב מחוייב בממיר קטליטי תקין.

איך הוא עובד?

הממיר עובד בטכנולוגיה יחסית פשוטה ע”י כך שהוא מורכב מחומר מיוחד בשם פלדיום וכך הוא בעצם קולט את כל הגזים הרעילים שיוצאים מהמנוע בתא הבעירה וסופג אותם בתוך הממיר ומונע מהם לצאת החוצה.

תיזהרו- הממיר הוא חלק גניב

עד כה הממיר נשמע כמו חלק פשוט שניתן להשיג בקלות אך אל תתבלבלו, הממיר הקטליטי “זכה” בתואר הפריט הכי נגנב בשנת 2020 וזאת בעקבות החומר ממנו עשוי הממיר- הפלדיום שזו מתכת נדירה ואף משתמשים בה לייצור תכשיטים. כאשר הוא עלה אף על ערך הזהב! כיום אונקיה של המתכת שוות ערך ל-כ-2,300 דולרים, כך שהגנבים יכולים למכור את הממיר ולהישאר עם רווח של מאות דולרים. בנוסף לכך, בשנים האחרונות הוחמרו התקנות על רכבים מזהמים, כך שהממיר הוא רכיב חשוב ובייחוד מתכת הפלדיום שבו מה שמגדיל את הביקוש למתכת בשוק הרכב. מניעת גניבה של ממיר קטליטי היא עניין לא פשוט, כשהפרצה קוראת לגנב הוא לא בוחל באמצעים כדי להשיג את מבוקשו. כך שבמידה והגנב יהיה ממש “חם” על גניבה דווקא מהרכב שלכם יהיה קשה למנוע זאת, אך ישנן מספר פעולות שניתן לעשות אשר עשויות להקטין את הסיכויים שהוא יבצע את הגניבה: לא לחנות במקומות נידחים ושוממים, לחנות בצמוד לקירות וגדרות, רכישת מנעול – “כלוב”, מצלמות אבטחה וכ”ו.

אז למה שאטפל בממיר?

הממיר הקטליטי יכול להכיל כמות מסויימת של פיח ולכן נדרש לתחזק אותו אחת לשנה. בד”כ , ברגע שממיר קטליטי יהיה סתום, אתם תרגישו את זה באופן חד משמעי! כמובן שיש יוצאים מן הכלל, אבל ברוב המקרים כשהוא מגיע למצב סתימה טוטאלית אתם תחושו מייד. הרכב לא יסחוב. בנוסף לכך, תקלה בחיישן החמצן – כשל בחיישני החמצן גם הוא נחשב לתקלה נפוצה יחסית (אם בעקבות בלאי ואם בגלל גורמים אחרים כגון חשיפה למים או לאדים). החיישן התקול מזהה כמות חמצן שגויה וכתוצאה מה”דיווח” מורה המחשב על הגדלת כמות הדלק המוזרקת למנוע. כתוצאה מצריכת הדלק הגבוהה עלול להיגרם לממיר נזק של עודף פיח ותפקודו לקוי. פעמים רבות לפני הופעת הסתימה בממיר , מחשב הרכב יתריע על תקלה בו.

אם לא אטפל, כמה זה יעלה לי?

מחיר ממיר קטליטי חדש נע בטווח של 4,000-7,000 ₪ בממוצע, לפי סוג הרכב.

מחיר ממיר קטליטי חליפי נע בטווח של 1,500-2,000 ₪ בממוצע, לפי סוג הרכב.

אז מה עושים בתכלס?

אנחנו בטורבו שירותי רכב מאמינים שאפשר לנקות את כל הפיח מהמנוע במקום להחליף חלקי מנוע יקרים. דברו איתנו אם אתם גם רוצים לחסוך זמן יקר, כסף והתעסקות מיותרת. הצטרפו לאלפי הלקוחות שלנו שכבר נהנים ממנוע נקי ללא תקלות.

Leave a comment

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מי אנחנו?

    ברוכים הבאים אל Yair Efraim Detailing, היעד שלך למצוינות בכל תחום הרכב. אנו גאים בהצעת מגוון רחב של שירותים הנותנים מענה לכל היבט של צרכי הרכב שלך.

    עקבו אחרינו